Jakten på the magic quill

Det är nog få Harry Potterfans därute som har missat Pottermore och det här med att få tillgång tidigare. För er som inte helt har h'ngt med i svängarna kan jag förklara
Pottermore är en hemsida som lanseras av J.K. Rwoling i sammarbete med Sony. Den kommer att erbjuda ett interaktivt sett att läsa Harry Potter, bakgrundsinformation om karaktärer som hittils inte har visats, någon form av webbshop och mycket mer. Just nu är den inne på sin Betaperiod och öppnar först i oktober.

Där kommer vi till det stor men i sammanhanget. Vissa lyckliga kommer att få möjlighet att registrera sig tidigare och vara med och forma hur hemsidan blir innan den öppnas för allmänheten. För att bli en av de lyckliga måste man lyckas gå in på hemsidan vid rätt tidpunkt och lösa gåtan innan kvoten för hur många som får registreras den dagen är full. Detta håller på i en vecka och frågorna kommer från var och en av böckerna i tur och ordning, dvs första dagen= Harry Potter och de vises sten, andra dagen= Harry Potter och hemligheternas kammare osv.

31 juli var gåtan How many owls are there on the sign of Eeylops Owl Emporium? Mutliply this by 49. Då dök gåtan upp 09.00. Det vi skulle lista ut dag två (idag alltså) var What is the number of the chapter in which professor McGonagall cancels the Quidditchmatch between Gryffindor and Hufflepuff? Multiply this with 42. Den dök upp vid 10.00. Så nu återstår bara att se vad det blir mer för frågor och när de dyker upp. Kan de finnas ett samband mellan tiderna, eller är det bara meningen att vi ska tro det till en början?

...alltså måste jag vara magisk

Hur som helst hade jag turen att lyckas registrera mig idag. Jag har inte fått välkomstmejlet man måste få för att kunna se hela sidan, men när jag får det kanske jag kan ge er lite Sneek Peaks därifrån. Ni får vänta och se och för er som inte har fått early access än är det bara att hålla tummarna och hålla ögonen öppna.
http://www.pottermore.com/

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

Kommentarer
Postat av: Frey

Åh, det var det alla SH'are blev så lyriska över.. Då förstår jag ;)

2011-08-03 @ 18:17:23
URL: http://fridanyren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0